Sıralı Sistem LPG Nedir? | Otogaz Forum - Türkiye'nin En Büyük LPG Forum Sitesi
Anasayfa / Genel / Sıralı Sistem LPG Nedir?
Sıralı Sistem LPG Nedir
Sıralı Sistem LPG Nedir

Sıralı Sistem LPG Nedir?

Sıralı sistem LPG nedir? sorusuna kısaca açıklık getirecek olursak 90’lı  yılların ortalarında avrupada kullanılmaya başlanan ve Full enjeksiyonlu, katalitik konvektörlü (yeni nesil E3 ve E4 motorlarda) araçlarda uygulanan elektronik sisteme denmektedir. Sistemimizde elektronik verileri algılayarak yorumladıktan sonra, diğer ekipmanlara sinyal gönderen bir ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi) bulunmaktadır. ECU benzin enjektör kablolarından alınan devir sinyali bağlantısı vasıtası ile benzin enjektör sürelerini kopyalayıp LPG yakıtını emme sübaplarının açık olduğu sürede, büyük bir hassasiyetle ölçerek düzenli püskürtmeyi sağlar.

ECU lambda sensörü bağlantısı sayesinde emisyon değerlerini ölçer ve bu değere uygun şekilde Lpg gönderilmesini sağlar. Benzin enjektörlerinden ECU’ ne yapılan bağlantılar, benzin pompası ve enjeksiyon arızası vermeksizin, benzin enjektörlerinin uyutulmasını (boş çalışmasını) sağlar. ECU, depodaki Lpg seviyesini belirtir. ECU Lpg’den benzine veya benzinden Lpg’ye otomatik geçişi sağlar. ECU, regülatör sıcaklığı uygun bir değere ulaştığı zaman gaz sisteminin devreye girmesini sağlar. ECU, su basınçlarından korunacak şekilde monte edilmeli ve kullanılmalıdır.

Sistem tamamen elektronik verilerle çalışmakta olup, aracın servis ve arıza sinyallerini kesinlikle yakmamaktadır. Regülatör-Buharlaştırıcı motor hacmi ve gücüne göre LPG basıncını 0,9-1,7 bara düşürerek tamamen buharlaşmayı sağlar. Diğer sistemlerde olduğu gibi araç benzinde çalışırken gaz geçişini engelleyen bir lpg elektrovalfi (gaz kesici) bulunmaktadır.

Bu sistemde her silindirin kendine ait bir gaz enjektörü bulunmaktadır.Enjektörler; silindir çalışma sırasına göre ve birbirinden bağımsız (sıralı) şekilde, en uygun miktarda gazın yanma odalarına gönderilmesini sağlarlar. Enjektör bağlantıları, emme manifoldu üzerinde benzin enjeksiyon girişlerine mümkün olduğunca yakın yerlerden yapılır. Manifold girişindeki enjektör hortumlarının mümkün olduğunca kısa olmasına dikkat edilmelidir. Böylelikle manifolda en kısa yoldan, gecikmeksizin gaz girişi sağlanmış olur.Mikserin neden olduğu performans kaybı yaşanmaz.

Enjektörler emme subapına en yakın yere monte edildiğinden ve gaz püskürtmesi subapların açık olduğu zamanda yapıldığından; patlatma riski hiçbir zaman oluşmaz. Regülatör-Buharlaştırıcı’ da gaz haline geçen Lpg, filtre de süzüldükten sonra enjektörlere girer. Yakıt değişimine olanak veren bir komütatör (anahtar) bulunmaktadır. Komütatör depodaki gaz seviyesini gösterir ve depodaki gaz bitmek üzereyken sesli uyarı vererek kullanıcıyı haberdar eder. Sıralı sistem LPG nedir sorusuna kısa bir açıklık getirdik umarım yazımızı beğenmişsinizdir.

Hakkında Otogaz Forum

Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*