Sıvı LPG Sistemi | Otogaz Forum - Türkiye'nin En Büyük LPG Forum Sitesi
Anasayfa / Genel / Sıvı LPG Sistemi

Sıvı LPG Sistemi

Vialle sıvı LPG sistemi özelliklerinden kısaca bahsedecek olursak, Avrupa’da 2007 yılında beri yaygın olarak kullanılmaktadır. Türkiye’ de ise 2014 yılında yaygınlaşmaya başlamış bir sistemdir.

1- Vialle sistem diğer sıralı sistemlerden farklı bir yakıt tankı sistemi ile çalışır. Yakıt tankında exstra dalgıç pompa mevcuttur.

2- Vialle Otogaz sistem performansı ise şuan kullandığımız bilindik sıralı sistem kitlerden hissedilir şekilde üstündür. Vialle ile aracın performansı artmaktadır, kabaca şöyle düşünün, pistonlar benzin ile çalışırken daha fazla sıkışma oranına sahipler, yani daha fazla performans açığa çıkarırlar, pistonlar gaz ile çalışırken aynı oranda çalışamadığı için çok iyi montajlarda 4-5 beygirlik bir performans düşüşü meydana gelmektedir, ama vialle sıvı şeklinde çalıştırdığı için pistonları ve oktan değeri benzine göre daha fazla olduğu için pistonlar daha güçlü çalışır ve aşınma meydana gelmez.

3- Vialle her araça göre ayrı konfigire edilmektedir, Atıyorum Opel Corsa 78 beygirliğine göre ayrı testler yapılıp üzerinde çalışıldıktan sonra o araca göre kit üretilir, aynı model Opel Corsa 170 beygirlik araç için de ayrı testler (yol şartları çalışma şekilleri) yapılıp üzerinde çalışıldıktan sonra o araca göre de farklı kit üretilir. Her aracın bir kodu vardır ve ona göre özel siparişler kit gelir.

Yani Vialle universal bir kit değildir, her araca özgün yapılandırıldığı için şimdiden R115 standartını tutturmuş, ve bazı araçlara özgün yapılanmalar meydana gelmiştir.

Örneğin, Honda araçlarda motor erimesini kimimiz duymuştur, aşırı yük binen durumlarda (uzun yolda yapılan yüksek hızlarda belirli aralıklarda benzin de fışkırtarak motorun zarar görmesini engellemektedir. Vialle LPG sistemi fiyatı ve özellikleri hakkında bilgi almak için Vialle Türkiye dispretörü olan asil grup otogaz dan detaylı bilgi alabilirsiniz.

İLETİŞİM

Adres: İvedik Organize Sanayi Bölgesi 21 Cad No 116 Ankara

Telefonlar: 03123946970-71

Faks: 03123946974

E-posta: info@vialle.com.tr

 

Hakkında Otogaz Forum

2 yorum

  1. merhaba arcım 2012 kia sportage 1.6 nekadara takıyosunuz sıvı sistemi? tesekürler

  2. BURSA NİRA MÜHENDİSLİK SAHİBİ SIVI LPG VE MARJET HAKKIINDA BİLGİLENDİRME

    Ramazan Dönmez Nira Mühendislik

    Gizliliğinizin korunmasına yardımcı olmak için bu iletideki bazı içerikler engellendi. Engellenen özellikleri yeniden etkinleştirmek için, buraya tıklayın.
    Bu gönderenden gelen içeriği her zaman göstermek için, buraya tıklayın.
    Donanım haberde paylaştığım yazı…… Sizler de paylaşabilirsiniz….
    Selamlar

    Arkadaşlar merhaba,
    Yazışmalarınızı okudum. Bazı yerlerde direkt olarak Nira Mühendislik ve adım da (Ramazan DÖNMEZ) geçtiğinden bilgi ve tecrübelerimi paylaşmak istedim.
    1- Neden sıvı LPG sistemi ? Direkt enjeksiyonlu motorlar ile klasik motorlar arasındaki temel fark, klasik motorlarda benzin emme manifoldu aracılığı ile motora ulaştırılır iken, direkt enjeksiyonlu araçlarda enjektörler direkt olarak yanma odasına benzini gönderirler. Dolayısı ile, yanma odasındaki sıcaklıktan enjektörlerin zarar görmesi söz konusudur. Bu nedenle de soğutulmaları gereklidir. Soğutmak için de, enjektörlerden benzin püskürtülmesi gerekir. Farklı markaların kullandığı karma LPG sistemlerinde, 4 silindirden 1 silindiri (sürekli değiştirme koşulu ile) benzin ile çalıştırırlar. Bazı firmalar da, cut-off konumunda iken benzin püskürterek soğumayı sağlarlar. Cut-off’ta benzin püskürtüldüğünde diğer sisteme göre daha az benzin harcıyor olmasına karşılık püskürtülen benzin enerjiye dönüşmediği için toplam yakıtta yakıt maliyeti daha da artar. Dolayısı ile klasik sistemlerde tasarrufu % 40 kabul edersek karma sistemlerde tasarruf % 30’un üzerine çıkamaz. Performans kaybı, LPG’de yaklaşık % 4’tür. Karma sistemlerde de aynı kayıp söz konusudur. Sıvı sistemlerde LPG, benzin enjektörlerinden püskürtüldüğü için enjektörler soğutulmuş olur. Dolayısı ile, ilave benzin püskürtülmesine gerek yoktur. Yakıt tasarrufu klasik sistemlere göre % 3-4 daha fazladır (10 lt/100 km benzin harcayan araç için hesaplanmıştır). Çünkü klasik sistemlerden 1 lt benzine karşılık verdiğimiz LPG’den daha az LPG verilir. Performans kaybı söz konusu değildir. Bu nedenlerden dolayı, direkt enjeksiyonlu araçlarda sıvı sistem LPG kullanmak çok daha mantıklı ve doğrudur.
    2- Sıvı sistemin dezavantajları ;
    a) Fiyat dezavantajı : Sıvı sistem konusunda yaygın kullanılan BRC, Prins markaları ortalama 7500 TL fiyatlar ile takılmaktadır. İCOM markasının fiyatı 8500 TL civarında. Bu fiyatlarla takılan sistemin kendini amorti edip kara geçirmesi için en az 40.000 km (ortalama 10 lt/100 km yakan motor için) kullanılması gerekmektedir. Bu da normal kullanıcılar için mantıklı değildir. Karma sistemlerin fiyatları da, 2200 TL ile 3500 TL arasında değişmektedir. MARJET bu fiyatlar içinde 4250 TL’lik montaj fiyatı ile rakipsiz durumdadır.
    b) Ses : Sıvı sistemlerde LPG, klasik sistemlerde olduğu gibi kendi basıncı ile motora gönderilmeyip benzin sistemlerinde olduğu gibi bir pompa ile tanktan motora gönderilmektedir. Pompalar bilinen klasik dalgıç pompalardır. Çalışma sesi mutlaka duyulur. Ancak tankın konulduğu yer, araç izolasyonlarına göre bu ses değişkenlik göstermektedir. Bazı müşterilerde bu ses memnuniyetsizlik yaratabilir. Bütün markalar bu sesi azaltma yönünde çaba sarfetmelerine karşılık bütün markalarda ses vardır. BRC özel izolasyon ile biraz daha müşteri memnuniyetini arttırmaktadır. Ancak BRC’de de sesi duyup rahatsız olan müşteriler söz konusudur. Ancak belirli bir kullanım sonrası genellikle sesten şikayetler azalmaktadır ki, ben bunu kulağın o sese karşılık kendini adapte etmesi olarak yorumluyorum. Çünkü ses, frekansı ve şiddeti değişmeyen bir ses. Otobüsle yapılan yoculuklarda arka bölümde yaklaşık 60 desibel motor sesi duyulur. İlk bindiğimizde ses bizi rahatsız etmesine karşılık belirli bir süre sonra sesten rahatsız olmamaya başlarız. Ancak yan koltukta oturan yolcu uyuyup horlamaya başladığında en fazla 10 desibel ses çıkarmasına rağmen bizi anormal şekilde rahatsız eder. Bunun nedeni ses frekansının ve şiddetinin sürekli değişmesidir.
    Sıvı sistemlerde, pompa çalışma sesi dışında gelen farklı sesler, bir arıza belirtisi olabilir. Bir parçada kirlilik kaynaklı tıkanma sonucu oluşan sesler veya bir parçadaki bozulma kaynaklı sesler, onarımı mümkün ses kaynaklarıdır.
    c) Geç çalışma; Benzine göre bir miktar geç çalışma söz konusu olabilmektedir. Ancak rahatsız edici boyutlarda olmamaktadır. Marş esnasında gaz pedalına basıp bırakmak yani karışımı bir miktar zenginleştirmek çalışmayı kolaylaştırabilmektedir.
    d) Supap, aşınmaları ; LPG supap ömründe benzine göre ~% 20 kısalmaya neden olmaktadır. Bunun nedeni LPG’nin benzine göre geç yanmasıdır ki, yanma bitişi ile supapların açılması arasındaki süre kısalmakta, dolayısı ile motor yeterince soğuyamamaktadır. Bu da, supapların biraz daha yüksek sıcaklıkta çalışmasına dolayısı ile ömrünün kısalmasına neden olmaktadır. LPG’nin kuru yakıt olması, yanma sıcaklığının daha yüksek olması vb tezler çok doğru tezler değildir (benim yorumum). Dolayısı ile, yağlama sistemleri vb de pek doğru çözümler değildir. Bu konuda klasik sistemlerde BRC’nin kullandığı VSR sisteminin sorunu azaltmak için fayda sağlayacağı düşüncesindeyim. Klasik sistemlerdeki bu zaaflar sıvı sistemlerde de beklenebilir. Ekstra bir sorun çıkarması söz konusu değildir. Ancak şunu da unutmamak gerekir ki, 100.000 km LPG kullanımı yaklaşık 18 – 20.000 TL tasarruf etmemize neden oluyro. Supap değişim bedeli ortalama 1500 – 2500 TL arası değişkenlik gösteriyor.
    e) Sistem ömrü ; Sıvı sistemler ~3 yıllık bir geçmişe sahiptirler. Bildiğim 200.000 km yapmış araçlar var. Motor ömrü açısından markadan markaya değişim söz konusu olmaz. Sadece markalar açısından LPG sistem parçalarında ömür değişikliği olabilir. Bu platformda Marjet söz konusu olduğu için, benim taktığım araçlarda 25.000 km yapan var. Kendi aracımda da ~ 11.500 km yaptım. MARJET’in kendi araçlarında yılbaşı itibari ile 80.000 km’nin üzerinde olduklarını öğrenmiştim. Dolayısı ile çok sorun çıkaracak gibi görünmüyor.
    2- Neden MARJET : Ürün şu anda fayda maliyet anlamında değerlendirildiğinde rakipsiz. Rakiplein fiyatları yukarıda yazdığım gibi bir hayli yüksek. Halihazırda diğer markaların böyle bir ürünü yok ve söylentilerin aksine uzun süre de olmayacak. Bazı sorunlar yaşanmasına karşılık, her araçta veya kronik sorun diye söyleyebileceğimiz bir sorun yok. Güzel olan bir şey de, firma bir araca sistemi uygularken, en az 15.000 km kullanıp sorunları tam çözerek piyasaya vermeye çalışıyor. Bu süreçte yaşadığı tecrübeyi, elde ettiği bilgileri diğer araçlara da aktarmaya çalışıyor. Bizlerin yaşadığı sorunları veya iyileştirme önerilerimizi dikkate alıyor. Yani AR-GE hiç bir zaman bitmiyor. Firmanın ekonomik gücü de yeterli. En önemlisi, söz verdiler mi yapıyorlar. Dolayısı ile, bu şartlarda sistemin başarısız olması için bir neden görünmüyor. Zaten aksi bir durum olsa, Ramazan DÖNMEZ olarak ben bu sistem ile çalışmazdım.

    İnşallah bu bilgiler faydalı olur. Ancak merak ettiğiniz bir konu veya sorularınız olursa, Nira Mühendislik sitesindeki iletişim aracılığı ile de direkt olarak bizlere ulaşabilirsiniz. Bildiğimiz bir konu ise, veya yapabileceğimiz bir şey var ise elimizden geleni yaparız. Benim bakış açım; ”Yapılan işte sorun çıkmasından korkmayın, çıkan sorunların sahiplenilmemesinden korkun”
    Herkese bol kazançlı ve keyifli sürüşler…..

Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*