Sıralı Sistem Araçlarda Tekleme Nedenleri | Otogaz Forum - Türkiye'nin En Büyük LPG Forum Sitesi
Anasayfa / Sıralı Sistem LPG Sorunları / Sıralı Sistem Araçlarda Tekleme Nedenleri
Sıralı Sistem Araçlarda Tekleme
Sıralı Sistem Araçlarda Tekleme

Sıralı Sistem Araçlarda Tekleme Nedenleri

Sıralı sistem araçlarda tekleme sorunu motor ve LPG sistem kaynaklı ikiye ayrılır. Aşağıda sıralı sistem araçta teklemeye neden olan motor ve LPG sistemi sebeplerini elimizden geldiğince sıraladık.

LPG Sisteminde Teklemeye Yol Açan Sebepler

LPG enjektörlerinden biri veya daha fazlası arızalı ise bağlı oldukları silindire düzensiz LPG yakıtı göndereceği için araçta tekleme yaşanır.

Aracın gaz ayarı bozuksa veya regülatörde arıza var ise LPG enjektörlerine düzensiz miktarda yakıt gideceği için sıralı sistem araçta tekleme meydana gelir.

LPG sistemi elektrik tesisatında meydana gelen oksitlenme gevşeklik gibi sebepler aracın gazda düzensiz çalışmasına ve teklemesine yol açar. Elektrik tesisatı montajında kablo bağlantılarında lehim kullanılmamış ise zamanla kablolar gevşeyip oksitlenerek teklemeye yol açar.

Gaz kesici iç filtresi aşırı tıkalı ise regülatörde düşük basınç meyadana getirerek teklemeye neden olur. Gaz kesici filtrelerini ortalama 30 ile 50 km arasında değişmek gerekir.

Regülatör ısınmıyor ise yani radyatör suyu eksikse ve devir daim düzenli yapmıyorsa motor ısınana kadar araçta rolanti sorunu ve tekleme yaşanır.

Motorun herhangi bir yerinden su kaçağı varsa, hava meydana gelerek su devir daimi tam olarak yapılamadığı için regülatöre yeteri miktarda sıcak su gelmez. Bu sebepten dolayı regülatör geç ısınır ve motor ısınana kadar rolanti ve tekleme sorunu yaşanır.

LPG enjektör kablolarının çeşitli nedenlerle yanlış dizilmesi sonucu sıralı sistemde LPGde tekleme meydana gelir.

Sıralı sistemde kış aylarında gaza geçiş ısısının düşük derecede ayarlanmasıdır.

Motor Sistemi Kaynaklı Tekleme Sebepleri

1- LPG’li araçta buji ve buji kabloları her 50.000 km bir değişmek gerekir aksi halde buji ve kabloları özelliğni kaybettiği için belirli devirlerde tekleme meydana gelir.

2- LPG’li araçta her 100.000 km bir ateşleme bobinnin değişmesi gerekir özellikle alman üretim olan volkswagen, ve opel gurubu araçlarda kısa sürede bobinleri özelliklerini kaybetmekte olup teklemeye neden olmaktadırlar.

3- Ateşleme sistemine ait rpm ve krank sensörü gibi sensörlerin arızası yüzünden nadirende olsa tekleme sorunu meydana gelmektedir.

4- Şarz dinamosu yeterli şarz etmiyorsa motorun çalışma sistemini etkileyeceği için özellikle sıralı sistem LPG’de tekleme meydana gelir.

Adana Romano Bayileri

Hakkında Otogaz Forum

Bir yorum

  1. mehmet esendemir

    2000 model toyota corolla 1,3 terra aldım üzerinde baykan marka otogaz var gaz sistemine program atılması lazım nasıl yardımcı olabilirsiniz. uşakta oturuyorum

Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*