Atiker Enjektör Özellikleri | Otogaz Forum - Türkiye'nin En Büyük LPG Forum Sitesi
Anasayfa / Genel / Atiker Enjektör Özellikleri
Atiker Otogaz Enjektörü
Atiker LPG Enjektörü

Atiker Enjektör Özellikleri

ATİKER ENJEKTÖR ÖZELLİKLERİ

Enjeksiyon sistemleri dizel araçlarda; sürücünün istediği hıza, yüke, rölanti durumuna göre yakıtı ayarlayarak silindirlerde sıkıştırılmış havanın üstüne püskürtmeye yarayan sistemdir. Benzinli araçlarda iki tipte bulunur. Tek nokta ve çok nokta enjeksiyon sistemleridir. Aradığınız enjeksiyon sistemi her nasıl ise Atiker enjeksiyon tipleri arasından bulabilirsiniz.

Atiker enjeksiyon takımı, Atiker firmasının özel olarak Polonya‘da ürettirdiği, valtek tipi enjektörlerin tamamına uyum sağlayan enjektörlerdir. Enjektörlerin çalışma mekanizması şu şeklide gerçekleşir:

  • Enjektör serbest konumdadır, elektromıknatıs hiçbir elektrik gücü almaz ve kılavuz iğne kapalıdır.
  • Giriş deliği üzerinden beslenen kumanda odasındaki basınç ile hattaki basınç eşittir. Basınç çubuğu pim grubuna kapanma yönünde etki eder.
  • Püskürtme sürecinin gelişmesinde ki en büyük etken enjektör meme iğnesidir. Enjektör memesi iğnesi, enjektör meme yayı ile meme yuvasına bastırılır. Sürekli olarak içi yakıt dolu olan enjektör kapalı durur. Meme iğnesi üstünde bulunan rail basıncı altında yakıt bulunur ve rail basıncının, enjektör başını kaldırıp sürekli püskürtme yapmasını önlemek için kontrol pistonu ile ters yönde basınç uygulanır.
  • Supap kontrol bölmesine yakıt akar ve railin yüksek basıncı oluşturulur.
  • Supap kontrol pistonundaki rail basıncı ve enjektör memesi yayının gücü, enjektör iğnesi, basınç basamağını etkileyen açma gücü ihtimaline karşı kapalı tutulur.
  • Enjeksiyon başladığında elektromıknatıs beslenir, kılavuz iğne yukarı doğru hareket eder ve çıkış deliği açılır. Yani manyetik supap devreye girdiğinde elektromıknatıs gücü, bastırma yayı ve armatürün toplam gücünün üstüne çıkar ve çıkış tıkacı açılır.
  • Çıkış tıkacı açıldığında yakıt, supap kontrol bölümünün üstünde bulunan boşluk ile yakıt geri iletme elemanı yardımıyla depoya gider.
  • Supap kontrol bölmesindeki basınç düşer ve piton yukarı kalkar.
  • Kontrol pistonu üst konumda olduğunda enjektör iğnesi tamamen açılır ve püskürtme başlar.

Aracınızın yaktı yakıta göre değişen enjektör sistemlerini Atiker enjeksiyon takımları arasında bulabilirsiniz. Atiker enjektörler nerdeyse bütün markalarla uyumludur. Kısaca enjektörlerin değişme amacı; lpg sisteminden kaynaklanan araçta tekleme, geç çalışma ve aşırı yakıt tüketimi gibi durumlarda enjektörler değişir.

Adana Romano Bayileri

Hakkında Otogaz Forum

Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*