Sıralı Sistem LPG Beyin Arızası (Regülatör Arızası) | Otogaz Forum - Türkiye'nin En Büyük LPG Forum Sitesi
Anasayfa / Genel / Sıralı Sistem LPG Beyin Arızası (Regülatör Arızası)
Sıralı Sistem Lpg Beyin Arızası
Sıralı Sistem Lpg Beyin Arızası

Sıralı Sistem LPG Beyin Arızası (Regülatör Arızası)

Öncelikle Sıralı Sistem Beyin Arızası yani (Regülatör Arızası) Belirtileri Nelerdir? Onları Öğrenelim
 A- Sıralı sistem beyin arızası belirtilerinin başında, Aracın ateşleme sisteminde belirgin sorun olmamasına rağmen Lpg ayarı ile yakıt sarfiyatı düzelmiyor ise büyük ihtimal Lpg regülatörüne bağlı basınç sorunu meydana gelmiştir. Bu sorun genelde motor ısınana kadar yaşandığı için Lpg’cide kayıtlı hata olarak gözükmez.
B-Aracı LPG’de kullanırken sürekli rolanti sorunu yaşanıyor ise şayet Lpg enjektörleri ve rolanti motorunda sorun yoksa büyük ihtimal regülatör sorunu var demektir.
C- Sıralı sistem beyin arızasının en büyük belirtisi ise araç sabahları veya stop ettikten birkaç saat sonra marşa basınca geç çalışma sorunu meydana geliyor
 D- LPG regülatörü diyaframı patladığından motor suyuna gaz karışır Bu sebepten dolayı aracın hararetinde yükselme ve radyetör yedek su depo kapağı açıldığında gaz kokusuna rastlanır.
 Sıralı sistem beyin arızası Nasıl Tespit Edilir?
Sıralı sistem regülatörlerde vakum girişinden manifold ve LPG map sensörüne hortum bağlanmaktadır. Ve bu tüm sıralı sistemlerde hemen hemen aynıdır.
Dikkat: Aracınızı birkaç saat park ettiğiniz de veya sabahları geç çalışma sorunu varsa regülatör vakum girişindeki hortumu akşamdan çıkarıp sabah marşa bastığınızda sorunsuz çalışıyor ise sıralı sistem regülatör arızası sorunu var demektir. Bu durumda regülatörün değişmesi gerekir. Şayet sorun hala devam ediyorsa % 95 Lpg enjektörleri arıza yapmıştır…

Aracın geç çalışma Sebebi ise vakum girişi arkasında bulunan LPG diyaframının yırtılarak gaz kaçağı yapmasıdır. Bu sebepten dolayı vakum girişinden sızan gazın emme manifolduna girip gaz ve benzinin birbirine karışmasından dolayı aracın boğularak geç çalışmasına neden olmasıdır. Aşağıdaki birkaç markanın sıralı sistem regülatörlerinde vakum girişleri yazıyla gösterilmiştir…

Adana Romano Bayileri

Hakkında Otogaz Forum

Bir yorum

  1. Opel Vectra C araç sahibiyim ve aracımda atker kit takılı. 1 ay öncesine kadar sabahları ilk çalıştırmada hiç bir sorunum yokken birden bire ilk marş süresi uzadı, çalıştığında da rölanti devirsizliği, gaza bastığımda ise stop edecek kadar devir düşüklüğü yaşamaya başladım. Bu sorunlar 1. dakika dolmadan sonra eriyor.

    Gün içerisinde aynı sıkıntıyı yaşamıyorum. Ama 8 saatlik bir bekleme olursa sabahki kadar olmasa da yine de marş süresi uzuyor.

    Ustanın birisi benzinde kullanırsam düzeleceğini belirtti bende düğmeden lpg ‘yi kapadım aracımda dediğim sıkıntıları 3 gündür yaşamıyorum.

    Makalede bahsedildiği gibi vakum hortumunu çıkarmadan sadece benzinde kullanmakla da düzelme varsa yine regülatör arızasında bahsetmek mümkünmüdür acaba? Zira regülatör oldukça ters bir konumda ustalar bile illallah ediyor benimde bu durumda bu hortumu çıkarmam mümkün değil maalesef.

    İlginiz için teşekkür ederim.

Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*